Toimitusehdot

Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

Toimituskulumme ovat todella edulliset ja esimerkiksi omasta varastostostamme lähetettävät yli 100,- € varaosatilaukset grilleihin toimitamme täysin ilman toimituskuluja.

Tilauksia toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueella. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, rajaukset ilmoitetaan palvelussa.

Kunkin tuotteen hinta ilmoitetaan tuotesivuilla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.

Hintoihin sisältyy voimassa oleva arvonlisävero. SER-kierrätysmaksu sisältyy sähkö- ja elektroniikkatuotteiden hintoihin.

Emme vastaa mahdollisista painovirheistä.

Asiakas voi tehdä tilauksen Tulikulma-verkkokaupassa joko rekisteröidyttyään verkkokaupan käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. On asiakas rekisteröitynyt tai ei, tehty tilaus sitoo aina asiakasta ja asiakas hyväksyy Tulikulma-verkkokaupan toimitusehdot kokonaisuudessaan.

Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa tilauksesta. Tulikulma-verkkokauppa ilmoittaa tuotteiden arvioidut toimitusajat tilauksien osalta jos toimitusaika ylittää 7 päivää.

Tilatut tuotteet pyritään toimittaa asiakkaalle aina yhdellä toimituksella. Kuljetusteknisistä, tai tilattujen varastotilanteesta johtuvista syistä se ei aina ole mahdollista ja silloin toimitus voi tapahtua useammassa erässä.

Toimitustavat
Nouto: Maksuton. Asiakas noutaa tuotteen osoitteesta Juvan teollisuuskatu 25, rakennus 1, ovi 2, 02920 ESPOO, normaaleina arkipäivinä kello 08:00 - 16:00.
Postitse valittuun noutopaikkaan: 7,95 €, asiakkaan valitsemaan postiin tai toimipaikkaan.
Postitse tai rahtina kotiin: 19,95 - 123,00 €, suoraan kotiinkuljetettuna asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.
Kirje: 2,95€. Kirjelähetys valittavana vain pienille ja kevyille toimituksille. Ei seurantakoodia.
HUOM! Yli 100,- € tilauksille toimitus on maksuton, mikäli näin on ilmoitettu tuotetietojen yhteydessä. Yli 35 kg tilaukset vain noutona tai postitse/rahtina kotiin toimitettuna.

Maksutavat
Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Tulikulma-verkkokaupassa. Kesken jääneet maksamattomat "Maksu kesken"- tilassa olevat tilaukset perutaan automaattisesti verkkokaupan toimesta yhden vuorokauden sisällä. Voit tutustua myös maksuehtoihin.

Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus
Asiakas/tilaaja ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta Tulikulma-verkkokaupassa. Halutessaan perua kaupan, asiakkaan tulee menetellä seuraavassa kohdassa kuvatulla tavalla.

Toimitetuilla tuotteilla on ostohetkestä lukien 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Tuote ei ole käyttämätön, jos se esimerkiksi on asennettu asennuspaikkaan, tuotteeseen on tullut jälkiä, tai tuotteella on valmistettu ruokaa, tai se ei enää vastaa täysin käyttämätöntä uutta vastaavaa tuotetta. Palautuksissa tuote pitää olla pakattu takaisin kuljetuspakkauslaatikkoon. Jos tuote on toimitettu osina, se on palautettava osina. Palautuksen tulee sisältää aina myös alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat (pakkausmuovit, -pahvit, -tuet ja -styroksit), kaikki dokumentit ja pakkausmateriaalit. Palautus voidaan tehdä ainoastaan joko postitse tai palauttamalla tuote Tulikulma-verkkokaupan varastolle. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä ennen tuotteen palauttamista on tehtävä Tulikulma verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse info@tulikulma.fi tai puhelimitse +358 50 389 0287 edellä mainitun 14 vuorokauden kuluessa ja tuote on palautettava ilmoituksen jälkeen 14 vuorokauden kuluessa Tulikulmalle.

Asiakkaan pitää olla ennen tuotteen palautusta yhteydessä Tulikulman asiakaspalveluun, josta asiakas saa asiakaspalautusnumeron, jota vastaan palautusmenettely hoituu joustavasti, nopeasti ja ennen kaikkea oikein.

Tulikulman noutovarastosta ostetuilla ja siellä kassalla maksetuilla tuotteilla ei ole edellä mainittua etäkaupan 14 vuorokauden palautusoikeutta, koska ostotapahtuma on tapahtunut noutovarastolla myymälämyyntinä.

Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin lähetys on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa osto–/lunastuspäivä näillä dokumenteilla.

Tulikulma maksaa palautettavan tuotteen palautuskulut postitse, mikäli palautettava tuote on pakattu takaisin kuljetuspakkaukseensa ja kuljetuspakkaus on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina (Paketin koko ei saa ylittää mittoja 120*60*60 cm) tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. Palautuspakkauksen paino ei saa ylittää 35 kg, joka on postitse tapahtuvan palautuksen maksimipaino palautuspakkaukselle. Palautuksia ei saa tehdä useampana lähetyksenä, vaan ainoastaan yksi pakkaus per palautus.

Postiennakkolähetyksiä tai vastaavia Tulikulma ei lunasta, vaan kaikista tuotepalautuksista on ennen palautusta sovittava Tulikulma-verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa, joko sähköpostilla info@tulikulma.fi tai puhelimitse +358 50 389 0287. Asiakaspalvelu on avoinna arkisin (ma - pe) kello 8:00 - 16:00. Viikonloppuisin ja arkipyhisin asiakaspalvelu on suljettu.

Erilliskuljetusta vaativien rahtikuljetuslavoina tai rullakkoina toimitettujen suurien tuotteiden kuljetusta ei hyvitetä, eikä paluukuljetusta makseta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi yli 35 kg painoiset grillit ja muut tuotteet. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennus-, kasaus- ja purkutöiden kulut eivät kuulu Tulikulma-noutovaraston tai – verkkokaupan vastuulle, niistä asiakas vastaa aina täysimääräisesti itse.

Jos erilliskuljetusta vaativa lähetys palautetaan Tulikulman rahtisopimuksilla, vähennetään asiakkaan maksusuorituksesta ennen sen palauttamista asiakkaalle, tuotteen lähetys- ja palautusrahdit todellisten kulujen mukaan. Rahtikulujen vähennys on kaikissa tapauksissa aina kuitenkin vähintään 50,00 €.

Tulikulma-verkkokauppa palauttaa asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palautumisesta Tulikulman varastoon.

Jos palautettava tuote ei ole täysin jälleenmyyntikelpoinen, myyntipakkaus ja käyttöohjeet mukaan lukien, Tulikulma veloittaa tuotteen käsittelystä ja arvonalennuksesta aiheutuvia kuluja aina vähintään 25 % tuotteen ostohinnasta.

Mahdollisiin asiakkaan ja Tulikulma-noutovaraston sekä -verkkokaupan välisiin sopimuksia koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Takuu
Tuotteilla on, jos ei erikseen mainita, aina 6 kuukauden takuu, jonka sisältö ilmenee tuotteen käyttöohjeesta. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Tulikulma-noutovarastoa tai -verkkokauppaa. Tuotteen takuuaika ilmoitetaan tuotteiden käyttöohjeissa. Tuotteiden takuuaikaa voi myös tiedustella verkkokaupan asiakaspalvelusta ennen ostopäätöksen tai tilauksen tekoa. Asiakkaalle toimitetun tuotteen mukana seuraa lähetyslista, joka on samalla tuotteen takuutodistus. Asiakkaan tulee säilyttää ja tarvittaessa esittää takuutodistus tai sen kopio takuukorjausten yhteydessä.

Tuotteen takuun perusteella tapahtuva osan tai koko tuotteen vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa. Takuu ei sisällä minkäänlaista oikeutta vaatia välillisiä vahinkoja tai korvausta ajalta, jolloin tuotetta ei ole voinut käyttää.

Takuun myöntäjä vapautuu takuuvastuusta, mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut ulkopuolisesta tekijästä, tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle viiveettä kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.

Muut ehdot
Tulikulma-verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure), tai kolmannen osapuolen aiheuttamista mahdollisista tavaran toimituksen viivästymisistä.

Jos asiakas jättää tilaamansa lähetyksen lunastamatta ilman hyväksyttävää syytä tai muulla tavalla väärinkäyttää verkkokauppaa tai asiakaspalvelua, on Tulikulmalla oikeus pidättäytyä hyväksymästä ko. henkilön tilauksia (ostokielto).